Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2
Vi har ledig 100 % vikariat som PP-rådgiver i Midtre Gauldal kommune fra 01.05.2024 til 31.12.2024 med mulighet for forlengelse.
PP-rådgiver

PP-tjenesten er kommunens sakkyndige organ i spørsmål om spesialpedagogisk hjelp for barn under skolepliktig alder, spesialundervisning i skolen og i voksenopplæringa.

Fra 01. august 2024 trer ny opplæringslov i kraft. Den medfører endringer i tjenestens kjerneoppgaver og samarbeid med oppvekstsektoren. Implementering og endringsprosesser vil derfor være en stor del av arbeidsoppgavene i vikariatet.

PP-tjenesten har 4 årsverk fordelt 1 leder, 3 saksbehandlere og 1 logoped/saksbehandler.

Stillingen ligger under enheten Helse og familie.

Kvalifikasjoner

  • Godkjent utdanning med master innen spesialpedagogikk, psykologi eller tilsvarende
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, gode digitale ferdigheter
  • Utdanning og/eller relevant erfaring som saksbehandler i PP-tjenesten vil bli vektlagt
  • Erfaring med endringsledelse og implementerings arbeid i oppvekstsektoren vektlegges
  • Erfaring med rådgivning på individ- og systemnivå
  • Oppdatert testkompetanse innenfor PP-tjenestens fagområde er ønskelig
  • Førerkort klasse B og disponerer egen bil
  • Oppdatert kunnskap og god forståelse for relevant lovverk

Personlige egenskaper

  • Tydelig, løsningsorientert, fleksibel og besluttsom med god gjennomføringskraft
  • Du arbeider godt selvstendig og i team
  • Du er strukturert, effektiv, tydelig både for kolleger og samarbeidspartnere
  • Du har oppdatert kunnskap innen fagfeltene PP-tjenesten skal dekke, du har «generalistkompetanse»
  • Du bidrar med godt humør i arbeidsmiljøet
  • Personlig egnethet vektlegges

Midtre Gauldal kommune tilbyr 

  • Kompetanseutvikling
  • Lønn etter avtale, gode pensjons og forsikringsordninger, bedriftshelsetjeneste
  • Kjøregodtgjørelse etter gjeldende satser
  • Et utviklingsorientert og trivelig arbeidsmiljø

Søker må framlegge politiattest uten anmerkninger ved ansettelse

Eventuelle spørsmål rettes til:

Linda Havdal tlf. 90963425 epost linhav@mgk.no 

Oddveig Børset tlf. 958 99 412 epost odb@mgk.no

StillingsID:  2024/334

 

Søknadsfrist

Søknadsskjema