
PP-tjenesten er kommunens sakkyndige organ i spørsmål om spesialpedagogisk hjelp for barn under skolepliktig alder, spesialundervisning i skolen og i voksenopplæringa.
Fra 01. august 2024 trer ny opplæringslov i kraft. Den medfører endringer i tjenestens kjerneoppgaver og samarbeid med oppvekstsektoren. Implementering og endringsprosesser vil derfor være en stor del av arbeidsoppgavene i vikariatet.
PP-tjenesten har 4 årsverk fordelt 1 leder, 3 saksbehandlere og 1 logoped/saksbehandler.
Stillingen ligger under enheten Helse og familie.
Kvalifikasjoner
- Godkjent utdanning med master innen spesialpedagogikk, psykologi eller tilsvarende
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, gode digitale ferdigheter
- Utdanning og/eller relevant erfaring som saksbehandler i PP-tjenesten vil bli vektlagt
- Erfaring med endringsledelse og implementerings arbeid i oppvekstsektoren vektlegges
- Erfaring med rådgivning på individ- og systemnivå
- Oppdatert testkompetanse innenfor PP-tjenestens fagområde er ønskelig
- Førerkort klasse B og disponerer egen bil
- Oppdatert kunnskap og god forståelse for relevant lovverk
Personlige egenskaper
- Tydelig, løsningsorientert, fleksibel og besluttsom med god gjennomføringskraft
- Du arbeider godt selvstendig og i team
- Du er strukturert, effektiv, tydelig både for kolleger og samarbeidspartnere
- Du har oppdatert kunnskap innen fagfeltene PP-tjenesten skal dekke, du har «generalistkompetanse»
- Du bidrar med godt humør i arbeidsmiljøet
- Personlig egnethet vektlegges
Midtre Gauldal kommune tilbyr
- Kompetanseutvikling
- Lønn etter avtale, gode pensjons og forsikringsordninger, bedriftshelsetjeneste
- Kjøregodtgjørelse etter gjeldende satser
- Et utviklingsorientert og trivelig arbeidsmiljø
Søker må framlegge politiattest uten anmerkninger ved ansettelse
Eventuelle spørsmål rettes til:
Linda Havdal tlf. 90963425 epost linhav@mgk.no
Oddveig Børset tlf. 958 99 412 epost odb@mgk.no
StillingsID: 2024/334
Søknadsskjema