
Stillingen er organisatorisk plassert i kommunedirektørens fagstab, og ansvar og oppgaver avgjøres i tett samspill med og etter delegasjon fra kommunalsjef for oppvekst. Rådgiver for oppvekst vil ha en sentral rolle i utviklingen av kommunens tjenesteutvikling i skoler og barnehager, samtidig som det forventes at vedkommende også må bidra på andre områder innenfor stabens ansvarsområde. Kommunedirektørens stab har til daglig tilhold på rådhuset på Støren.
Som ansatt i oppvekstsektoren i Midtre Gauldal skal du bidra til at visjonen til skolene og barnehagene oppfylles: «Med røtter til å vokse, og vinger til å fly». Visjonen beskriver hvilken kvalitet barn/unge, foreldre/foresatte og ansatte kan forvente ved barnehagene og skolene i Midtre Gauldal.
Alle skole- og barnehagebygg i Midtre Gauldal er modernisert de siste åra. Kommunen har 5 kommunale og 2 private barnehager, 4 barneskoler og en ungdomsskole. Ledere innen oppvekstsektoren har et tett samarbeid bl.a. gjennom nettverksarbeid, og kommunen deltar også i et interkommunalt samarbeid med de andre kommunene i Gauldalsregionen om kompetanseutvikling.
Hovedarbeidsoppgaver
- Økonomioppfølging av enhetene, budsjettering, rapportering og økonomistyring
- Oppgaver knyttet til kommunens som barnehagemyndighet
- Kvalitetsoppfølging og koordinering overfor barnehagene og skolene i kommunen
- Faglig veiledning og lederstøtte til barnehagestyrerne og rektorene i deres daglige arbeid
- Forvaltningsoppgaver; saksbehandling og rapportering
- Veileder for barnehage- og skoleutvikling, herunder oppfølging av pågående og framtidige kompetanse- og utviklingsprosjekter
- Pådriver og koordinator når det gjelder tverrfaglig samarbeid innenfor oppvekstområdet
- Andre oppgaver i rådmannens stab/støttetjenester, som blant annet å bidra i krise- og beredskapsarbeidet og videreutvikling og oppfølging av enhetenes bruk av kvalitetssystemet Compilo.
Kvalifikasjonskrav
- Pedagogisk utdanning på universitet/høgskolenivå
- Gode kunnskaper om budsjettering og økonomistyring
- Kunnskap om og ferdigheter i å bruke dataverktøy relevante innenfor offentlig forvaltning
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Erfaring/praksis
- Ledererfaring fra barnehage og/eller skole
- Offentlig forvaltning, primært på området skole/barnehage
- Pedagogisk utviklingsarbeid
Personlige egenskaper
- Strukturert
- Utviklings-/endringsorientert
- Fleksibel
- Evne til å motivere andre i organisasjonen
- Stor arbeidskapasitet med evne til å prioritere
- Gode samarbeidsevner
- Lojal
- Selvstendig
Vi tilbyr
- Utfordrende, spennende og selvstendige arbeidsoppgaver
- Et arbeidsmiljø preget av høyt tempo og faglig kompetente medarbeidere
- Lønn i hht. til avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Medlemskap i offentlig pensjonsordning
Tiltredelse: 01.08.22.
Hvis du har spørsmål, ta kontakt med kommunalsjef Toril Grøtte, mobil 48298013 eller assisterende kommunedirektør Bodil Brå Alsvik, mobil 91311248.
Stillings-ID 1442
Søknadsskjema