Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2
Midtre Gauldal kommune søker etter rådgiver for oppvekst i 100 % fast stilling.
Rådgiver oppvekst

Stillingen er organisatorisk plassert i kommunedirektørens fagstab, og ansvar og oppgaver avgjøres i tett samspill med og etter delegasjon fra kommunalsjef for oppvekst. Rådgiver for oppvekst vil ha en sentral rolle i utviklingen av kommunens tjenesteutvikling i skoler og barnehager, samtidig som det forventes at vedkommende også må bidra på andre områder innenfor stabens ansvarsområde.  Kommunedirektørens stab har til daglig tilhold på rådhuset på Støren.

Som ansatt i oppvekstsektoren i Midtre Gauldal skal du bidra til at visjonen til skolene og barnehagene oppfylles: «Med røtter til å vokse, og vinger til å fly». Visjonen beskriver hvilken kvalitet barn/unge, foreldre/foresatte og ansatte kan forvente ved barnehagene og skolene i Midtre Gauldal.

Alle skole- og barnehagebygg i Midtre Gauldal er modernisert de siste åra. Kommunen har 5 kommunale og 2 private barnehager, 4 barneskoler og en ungdomsskole. Ledere innen oppvekstsektoren har et tett samarbeid bl.a. gjennom nettverksarbeid, og kommunen deltar også i et interkommunalt samarbeid med de andre kommunene i Gauldalsregionen om kompetanseutvikling.

Hovedarbeidsoppgaver

  • Økonomioppfølging av enhetene, budsjettering, rapportering og økonomistyring
  • Oppgaver knyttet til kommunens som barnehagemyndighet
  • Kvalitetsoppfølging og koordinering overfor barnehagene og skolene i kommunen
  • Faglig veiledning og lederstøtte til barnehagestyrerne og rektorene i deres daglige arbeid
  • Forvaltningsoppgaver; saksbehandling og rapportering
  • Veileder for barnehage- og skoleutvikling, herunder oppfølging av pågående og framtidige kompetanse- og utviklingsprosjekter 
  • Pådriver og koordinator når det gjelder tverrfaglig samarbeid innenfor oppvekstområdet
  • Andre oppgaver i rådmannens stab/støttetjenester, som blant annet å bidra i krise- og beredskapsarbeidet og videreutvikling og oppfølging av enhetenes bruk av kvalitetssystemet Compilo. 

Kvalifikasjonskrav

  • Pedagogisk utdanning på universitet/høgskolenivå
  • Gode kunnskaper om budsjettering og økonomistyring
  • Kunnskap om og ferdigheter i å bruke dataverktøy relevante innenfor offentlig forvaltning
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Erfaring/praksis

  • Ledererfaring fra barnehage og/eller skole
  • Offentlig forvaltning, primært på området skole/barnehage
  • Pedagogisk utviklingsarbeid

Personlige egenskaper

  • Strukturert 
  • Utviklings-/endringsorientert
  • Fleksibel
  • Evne til å motivere andre i organisasjonen
  • Stor arbeidskapasitet med evne til å prioritere 
  • Gode samarbeidsevner 
  • Lojal 
  • Selvstendig

Vi tilbyr

  • Utfordrende, spennende og selvstendige arbeidsoppgaver 
  • Et arbeidsmiljø preget av høyt tempo og faglig kompetente medarbeidere 
  • Lønn i hht. til avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Medlemskap i offentlig pensjonsordning 

Tiltredelse:   01.08.22.

Hvis du har spørsmål, ta kontakt med kommunalsjef Toril Grøtte, mobil 48298013 eller assisterende kommunedirektør Bodil Brå Alsvik, mobil 91311248.



Stillings-ID  1442

 

Søknadsfrist

Søknadsskjema