Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2
Trives du med lederansvar og blir du trigga av det digitale, grønne skiftet?
Midtre Gauldal kommune har ledig en spennende og sentral lederstilling som økonomisjef, kan dette være noe for deg?
Økonomisjef

Framtidens kommunale tjenester blir utviklet med relevant kompetanse, medarbeiderskap, ledelse og samarbeid. Med utgangspunkt i kommunens visjon kreativ og raus arbeider vi i fellesskap for at Midtre Gauldal skal være en attraktiv, inkluderende og klima- og miljøvennlig kommune. Gjennom kommunens utviklingsstrategi er friluftsliv valgt som et område for spesiell profilering av Midtre Gauldal for inneværende fireårsperiode. 

Vi er nå på jakt etter en person som skal arbeide for helhetlig og langsiktig virksomhetsstyring og økonomiforvaltning, samt bidra til å videreutvikle den kommunale organisasjonen innenfor alle tjenesteområder. Vi søker etter en dyktig og framtidsretta person med strategiske evner på det økonomiske fagfeltet som vil være med å løfte Midtre Gauldal kommune framover.

Vi ønsker oss en person som trives med virksomhetsstyring, tenker helhetlig og blir motivert av mulighetene som ligger i bruk av digitale verktøy. Vi jobber kontinuerlig med fornying og kvalitetsutvikling innenfor alle de kommunale tjenesteområdene. Styringssystemet vårt, helhetlig styring, bygger på elementer fra balansert målstyring, og et system for langsiktig og helhetlig økonomistyring med handlingsregler videreutvikles kontinuerlig. Som en del av denne satsingen utarbeides nå blant annet en langsiktig drifts- og investeringsanalyse.

Kommuneorganisasjonen har to administrative ledernivå med 12 enheter og felles stab- og

støttetjenester. Økonomisjefen er organisatorisk tilknyttet faggruppe utvikling i staben, og rapporterer til kommunedirektør/ass. kommunedirektør. 

Ansvars- og arbeidsområde

Økonomisjefen har en sentral rolle i kommunedirektørens stab-/støttetjenester, og vil ha en framtredende lederrolle på overordnet og strategisk nivå. 

Hovedoppgaver: 

•    være kommunedirektørens rådgiver og støttespiller når det gjelder økonomiske og

     finansielle problemstillinger

•    legge til rette for god økonomistyring og økonomiforvaltning

•    utarbeiding av overordnede økonomiske analyser

•    utarbeiding av økonomiplaner og budsjett, samt utvikle økonomisystemet

•    rapportering til politisk nivå

•    likviditetsplanlegging og vurdering av finansielle plasseringer og opptak av lån

•    oppfølging og veiledning av enhetsledere og andre medarbeidere med

     økonomioppgaver/-ansvar

•    delta aktivt i utviklingsarbeid i kommunen, og planlegge/gjennomføre omstillings- og

     utviklingsprosesser 



Agresso benyttes som regnskapssystem, og Framsikt budsjett- og rapporteringssystem.

Kompetanse

Kvalifikasjonskrav:

  • Relevant utdanning på høgskole-/universitetsnivå
  • Formell lederutdanning er ønskelig, men ikke et krav
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Gode digitale ferdigheter er helt nødvendig.

Erfaring:

  • Erfaring med både overordnet og operativ økonomiplanlegging og -styring primært i kommunal sektor og gjerne på ledernivå vil være en klar fordel
  • Generell erfaring med helhetlig og strategisk arbeid på overordnet organisatorisk nivå er også ønskelig
  • God kunnskap om offentlig forvaltning

Personlige egenskaper

Vi leter etter deg som: 

  • kommuniserer enkelt og tydelig både internt og eksternt – skriftlig og muntlig
  • arbeider målrettet, systematisk, analytisk og nøyaktig – også under tidspress
  • er engasjert og viser vilje og evne til utvikling og nyskaping
  • har evne og vilje til å samarbeide med andre på tvers av faggrenser og kommunegrenser
  • har evne og vilje til å initiere og bidra i kontinuerlig forbedringsarbeid i den kommunale organisasjonen

Vi kan tilby

  • Et bredt og engasjerende fagmiljø
  • Tett samarbeid med kommunens øverste ledelse både politisk og administrativt
  • Gode muligheter for egenutvikling og til å bidra i virksomhetens utvikling
  • Gode pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale.

Tilsetting skjer på de vilkår som framgår av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og

reglement.

Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse.



Spørsmål om stillingen rettes til kommunedirektør Alf Petter Tenfjord, tlf. 91870553 eller ass. kommunedirektør Bodil Brå Alsvik, tlf. 91311248.

Søknadsfrist

Søknadsskjema