PP-tjenesten har 4 årsverk med 1 leder, 1 logoped og 3 saksbehandlere hvorav en stilling er delt i 60/40 under enhetene helse og familie og enheten oppvekst. PP-tjenesten er kommunens sakkyndige organ i spørsmål om spesialpedagogisk hjelp for barn under skolepliktig alder, spesialundervisning i skolen og i voksenopplæringa.
PP-rådgiver
Stillingen som PP-rådgiver/spesialpedagog vil ha sin tilhørighet i PP-tjenesten. 40 % av stillingen disponeres av Oppvekst. Det betyr at arbeidsoppgavene kan være innen skole og/eller barnehage.
Kvalifikasjoner:
- Godkjent lærerutdanning, fortrinnsvis med master innen spesialpedagogikk eller tilsvarende
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, gode digitale ferdigheter
- Utdanning og/eller relevant erfaring som saksbehandler i PP-tjenesten
- Erfaring med veiledning og rådgivning både på individ- og systemnivå samt foreldreveiledning.
- Oppdatert testkompetanse innenfor PP-tjenestens fagområde er ønskelig
- Førerkort klasse B og disponerer egen bil
- Oppdatert kunnskap og god forståelse for relevant lovverk
- Undervisnings og spesialpedagogisk erfaring fra skole vektlegges
Personlige egenskaper:
- Tydelig, løsningsorientert, fleksibel og besluttsom med god gjennomføringskraft
- Du arbeider godt selvstendig og i team
- Du er strukturert, effektiv, tydelig både for kolleger og samarbeidspartnere
- Du har oppdatert kunnskap innen fagfeltene PP-tjenesten skal dekke, du har «generalistkompetanse»
- Du bidrar med godt humør i arbeidsmiljøet
- Personlig egnethet vektlegges
Midtre Gauldal kommune tilbyr:
- Kompetanseutvikling
- Lønn etter avtale, gode pensjons og forsikringsordninger, bedriftshelsetjeneste
- Kjøregodtgjørelse etter gjeldende satser
- Et utviklingsorientert og trivelig arbeidsmiljø
Eventuelle spørsmål rettes til:
Linda Havdal på tlf. 938 60 744 eller e-post: linhav@mgk.no
Oddveig Børset på tlf. 72403093/958 99 412 eller e-post: odb@mgk.no
ID – PP-rådgiver – 1404
Søknadsskjema