Stillingen som byggesaksbehandler innebærer nær kontakt med innbyggere og næringslivet i kommunen. En betydelig del av stillingen vil være veiledning og dialog for å sikre gode saksbehandlingsprosesser.
Enhet for samfunnsutvikling og kultur har ansvaret for et bredt spekter av oppgaver innenfor områdene kultur, kart og oppmåling, næring, klima, miljø, landbruk og plan- og byggesaker.
I stillingen som konsulent på byggesak vil du få muligheter til aktivt å påvirke samfunnsutviklingen i Midtre Gauldal kommune.
Kommunen har anskaffet E-byggesak og er i ferd med å implementere saksverktøyet for å digitalisere og forenkle saksbehandlingen i byggesaker.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling av etter plan- og bygningsloven (PBL), matrikkelova, andre lover og forskrifter med vekt på byggesaker og delingssaker, vedlikehold av bygningsregisteret og matrikkelføring
- Yte god og tilstrekkelig service og veiledning til innbyggere og næringslivet. Den som tilsettes vil få en særskilt oppgave til å koordinere enhetens førstelinjetjeneste
- Deltakelse i interne og eksterne fagnettverk med sikte på å utvikle tjenesteytingen/forvaltningen innenfor fagområdet
- Saksfremlegg til politisk behandling
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra videregående skole. Teknisk fagskole eller tilsvarende vil bli tillagt vekt
- Bred og relevant praksis fra fagområdet eller beslektede fag
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Gode digitale ferdigheter
Ønsket praksis/erfaring
- Kommunal praksis med kjennskap til byggesaksbehandling og offentlig forvaltning vil være en fordel
- Erfaring med bruk av digitale saksbehandlingsverktøy, deriblant ebyggesak
Personlige egenskaper
- Evnen til å kunne utføre profesjonell kundebehandling og forstå kundens behov. Praksis med arbeidsoppgaver fra søkerbedrifter eller utbyggingsbedrifter er en fordel i stillingen
- Gode samarbeidsevner og det å se verdien av å jobbe mot felles mål i et team
- Faglig engasjement og evne til å ta initiativ, være spørrende og se nytteverdien av felles læring
- Arbeide strukturert, målrettet og være løsningsorientert
- Se muligheter til å benytte ny teknologi for å forenkle arbeidsprosesser og bidra til økt servicegrad
- Evne til å prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver og levere godt faglig innhold innenfor knappe tidsfrister i en hektisk arbeidshverdag, være omstillingsdyktig
- Være en aktiv bidragsyter for å skape et godt arbeidsmiljø
Vi kan tilby
- Varierte og interessante arbeidsoppgaver i et bredt sammensatt fagmiljø
- Muligheter for faglig utvikling og vekst, samt muligheter for relevant etter- og videreutdanning
- Et positivt arbeidsmiljø
- En kommune som jobber aktivt for å styrke samhandlingen med innbyggerne og næringslivet
- En god pensjonsordning og en fleksibel arbeidstidsordning
Et godt arbeidsmiljø er sammensatt av mangfold, og Midtre Gauldal kommune oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uansett alder, kulturell bakgrunn, funksjonsevne og kjønn.
Kontaktperson:
Enhetsleder Rasmus Hugdahl, mobil 916 66 535, e-post: rahug@mgk.no
StillingsID: 1471
Velkommen som søker til Midtre Gauldal kommune!
Søknadsskjema