
Vi ønsker deg som har evne og vilje til å bidra til økt fagkunnskap hos våre medarbeidere, som skaper tillit og trygghet og tar ansvar. Hos oss vil du få mulighet til å arbeide i et fagmiljø som stadig er i utvikling og hvor tverrfaglighet settes høyt. Du ser muligheter og løsninger ut fra de ressursene du har og motiveres av utfordringer.
Som ansatt hos oss vil du få være med i et interkommunalt utviklingsprosjekt med fokus på heltidskultur, faglig utvikling og etablering av veiledningssystem. For mer informasjon se framtidenshelsetjenester.no. Vi samarbeider med forskere for å sikre kompetanse, kvalitet og kapasitet i våre tjenester. Avdelingslederne inngår i enhetsleders ledergruppe og rapportere direkte til enhetsleder. Avdeling for funksjonshemmede består av ca. 26 årsverk fordelt på 3 avdelinger.
Vi tilbyr deg
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver med utviklingen av framtidas helsetjenester
- Et raust arbeidsmiljø preget av høyt tempo og medarbeidere med stort faglig fokus, som er åpne for nye tanker og innspill
- Muligheter for personlig og faglig utvikling, og fokus på kontinuerlig forbedringsarbeid
- Varierte arbeidsoppgaver og muligheter for å påvirke egen arbeidshverdag
Hovedarbeidsoppgaver
- Fag-, økonomi- og personalledelse ved avdelingen
- Praktisk personalarbeid som blant annet arbeidstidsordninger, sykefraværsoppfølging og nærværsarbeid
- Initiere og legge til rette for faglig utvikling for egne medarbeidere
- Delta i arbeid med kvalitetssystem, internkontroll og tilsyn
- Støtte, opplæring og veiledning for egne medarbeidere
- Lede og delta aktivt i arbeidsmiljøgruppene ved enheten
- Samspill og samarbeid med brukere, pårørende og ansatte
Avdelingsleder skal påse at daglige arbeidsoppgaver ved avdelingen utføres på en effektiv og forsvarlig måte, eventuelt med bistand fra andre avdelinger når ressursbehov/ressurstilgang tilsier det. Tjenesteytingen er i kontinuerlig utvikling, og endringer i ansvar og oppgaver må påregnes.
Kvalifikasjonskrav
- 3-årig helse- og/eller sosialfaglig høyskoleutdanning.
- Formell lederutdanning er ønskelig, men relevant ledererfaring fra offentlig sektor kan kompensere for utdanning
- Kunnskap om aktuelt lovverk
- God forståelse for ansvarsområde pleie og omsorg
- Gode norskkunnskaper og god muntlig og skriftlig framstillingsevne
Ønsket erfaring/praksis
- Relevant ledererfaring
- Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser i kommunehelsetjenesten
- Erfaring fra arbeid med ulike arbeidstidsordninger, turnusarbeid og ressursstyring
Tiltredelse etter avtale.
Søkere til utlyste stillinger vil også kunne bli vurdert ved interne forskyvninger/dersom andre lederstillinger ved enheten blir ledig.
Før tiltredelse i stillingen vil det bli krevd fremlagt politiattest ikke eldre enn 3 måneder.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til enhetsleder for pleie og omsorg, Ingeborg Vongraven tlf. 97972845 eller assisterende enhetsleder Jorun Marie Svardal tlf. 92403508.
Søknadsskjema