![Arbeidsleder vei](/sites/default/files/2024-05/EKT%20vei_.jpg)
Hovedarbeidsoppgaver
- Drift, vedlikehold og oppsyn med de kommunale veiene.
- Planlegging og koordinering av daglige gjøremål
- Koordinering av oppgaver på tvers i avdelingen i samarbeid med arbeidsleder for vann og avløp.
- Inngår i kommunens tekniske beredskapsvakt, med rullering hver femte uke
- Oppfølging av innleide entreprenører
- Deltagelse i planlegging og oppfølging av veiprosjekter
- Omtrent 20% av stillingen vil være administrative oppgaver:
- Saksbehandling av veiforvaltningssaker, f.eks. avkjørselstillatelser, gravemeldinger og arbeidsvarslingsplaner
- Behandling av innkommende fakturaer i regnskapssystemet
- Tett samarbeid med avdelingsingeniør/-leder vei, vann og avløp
Kvalifikasjoner
- Fagbrev innen fagområdet bygg og anlegg eller lignende er ønskelig. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende fagbrev
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Det er ønskelig at søker har sertifikat klasse C1E, T (50km/t) og BE
- Gode datakunnskaper
- Geografisk avstand vil bli vektlagt grunnet deltakelse i teknisk beredskapsvakt.
Erfaring/praksis
- Det er ønskelig med erfaring fra anleggsbransjen eller annen relevant bakgrunn innen vei
- Erfaring fra bruk av digitale arbeidsverktøy
Personlige egenskaper
- Fleksibel, stabil og lojal
- Løsningsorienter, ansvarsfull og selvstendig
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Positiv til å lære og ta i bruk nye arbeidsmetoder
Vi tilbyr
- Et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
- Utfordrende og allsidige arbeidsoppgaver
- Muligheter for kompetanseutvikling
- Konkurransedyktig lønn
- God pensjonsordning gjennom KLP
Øvrig informasjon
Tilsetting i stillingen skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Et godt arbeidsmiljø er sammensatt av mangfold, og Midtre Gauldal kommune oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uansett alder, kulturell bakgrunn og kjønn.
Ønsker du nærmere opplysninger, fås dette ved henvendelse til avdelingsleder vei, vann og avløp, Marit Kristin Krogstad, t. 917 47 238, makro@mgk.no.
StilllingsID: ID 2024/1294
Eiendom og kommunalteknikk - Midtre Gauldal kommune
Enhet for eiendom og kommunalteknikk har i dag 46 medarbeidere som arbeider i et bredt sammensatt fagmiljø med ansvar for forvaltning og drift av kommunens eiendommer, prosjekt- og byggeledelse ved nybygging og ombygginger, samt for det kommunaltekniske området (vei, vann og avløp) og diverse andre tekniske tjenester.
Avdeling for vei, vann og avløp i Midtre Gauldal kommune har per i dag fem ansatte på drift, to på vei og tre på vann og avløp.
Søknadsskjema