
Vi har ledig merkantil stilling ved enhet Eiendom og kommunalteknikk. Vi søker etter en medarbeider i 100% fast stilling til å arbeide med oppgaver blant annet knyttet til økonomi og avtaler ved enhet Eiendom og kommunalteknikk. Stillingen inngår i enhetens stab/støttetjenester og rapporterer direkte til enhetsleder.
Hovedarbeidsoppgaver
- Oppfølging av leieforhold i kommunale boliger
- Eiendomsskatt
- Varierte økonomioppgaver.
- Bistå med budsjettering og løpende budsjettoppfølging for enhetens avdelinger (driftsbudsjett og prosjekter
- Bistå med økonomistatus og prognoser for sine ansvarsområder
- Andre oppgaver kan tillegges stillingen
Kompetanse/Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning (fagarbeider) innen fagområdet er ønskelig. Særlig relevant erfaring fra oppgaveområdene kan veie opp for manglende utdanning.
- Evne og vilje til å videreutvikle og digitalisere tjenester og arbeidsprosesser i enheten
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Ønsket erfaring/praksis
- God innsikt og erfaring med å jobbe innen offentlig forvaltning er en fordel
- Erfaring med regnskapsarbeid, økonomistyring og andre merkantile oppgaver vil bli vektlagt.
- Erfaring fra bruk av Excel og økonomisystemer, gjerne også elektronisk saksbehandling. Kommunen benytter Unit4 (Agresso Økonomi), Visma Enterprise og Elements. Personlige egenskaper Vi leter etter deg som er/har:
- God til å samarbeide og evner å samarbeide på tvers av avdelinger og fagområder
- Evne og vilje til å se merkantile funksjoner i sammenheng med enhetens øvrige oppgaver, og til å sette seg inn i enhetens samlede portefølje
- Utviklings- og endringsorientert – du må være fremoverlent, nytenkende og se muligheter.
- Evne til å motivere kollegaer, engasjere og vise retning • strukturert og systematisk
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
- En ambisiøs organisasjon i stadig utvikling, på jakt etter de gode løsningene
- En veldrevet enhet med kvalifiserte medarbeidere og et godt arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
- God offentlig tjenestepensjonsavtale gjennom KLP – mer informasjon på www.klp.no
- Kontor på Støren og muligheter for hjemmekontor
- Lønn etter tariff
Øvrig informasjon
Tilsetting i stillingen skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Et godt arbeidsmiljø er sammensatt av mangfold, og Midtre Gauldal kommune oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uansett alder, kulturell bakgrunn, funksjonsevne og kjønn.
Ønsker du nærmere opplysninger, fås dette ved å henvende deg til enhetsleder Knut Arne Aasen, tlf 48207467, e-post: knaase@mgk.no
Eiendom og kommunalteknikk
Enhet for Eiendom og kommunalteknikk (EKT) har ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av alle kommunens eiendommer, herunder nye byggeprosjekter og utleie av eksisterende boliger. Som medarbeider i EKT skal du bidra til god styring og drift.
Søknadsskjema