Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2

Hogna Brygg fikk gjev bærekraftspris

KORONA: informasjon - bestill test - vaksinasjon

informasjon / information / informacja

Både daglig leder i bryggeriet og ordfører i kommunen er enige om at dette beviser at det er mulig å få til mye i Midtre Gauldal.

Nyhet Publisert av Solveig Tofte , 06.08.21

Sivert Moen og Liv Bogen
Ordfører Sivert Moen overleverer blomster og gratulasjoner til daglig leder i Hogna Brygg, Liv Bogen.

Sivert Moen tok en pause fra ordførerhverdagen fredag formiddag, og besøkte Hogna Bryggs stand på Prestteigen i forbindelse med Trøndersk matfestival.

Han leverte blomster til daglig leder Liv Bogen, og gratulerte med prisen, som ble utdelt av Sparebank1 SMN dagen før.

-Denne prisen viser at det er mulig å drive både økonomisk og miljøvennlig, sier Liv.

I knivskarp konkurranse med alle utstillerne på Trøndersk Matfestival i Trondheim i slutten av juli, sto Hogna til slutt igjen i finalen med to andre lokalmatprodusenter fra Frosta. SMN stilte krav om vekst i omsetning og god lønnsomhet over flere år, samt lokal verdiskapning. I tillegg utmerket finalistene seg med å ha gjort tydelige grep for å drive miljøbevisst og skånsomt for naturen.

Hogna Brygg har hatt et veldig bevisst forhold til gjenbruk helt fra starten, og dette er ikke bare miljøvennlig, sier Liv, men det er også mye å spare økonomisk.Sivert Moen og Liv Bogen

Produksjonen i bryggeriet økes stadig, og de måtte nylig ansatte en brygger til. I fjor opplevde de en omsetningsøkning på 40 prosent, og allerede hittil i år, er det en økning på 35 prosent fra i fjor.

Hver måned slippes en ny sterkøltype på Vinmonopolet, og i butikkølsortimentet har bryggeriet ti ølsorter totalt. Produktutvikling er en kjernekomponent, i bedriften med mottoet «Det beste ølet er ikke brygget enda».

-Men det er ikke bare det beste ølet som ikke er brygget ennå, vi driver etter det prinsippet i hele produksjonen vår, smiler Liv.

De beste ideene er altså ennå ikke skapt.