Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2

Faktafredag - om skolen Midtre Gauldal

Viste du at visjonen til skolene i Midtre Gauldal er: Med røtter til å vokse – vinger til å fly

Nyhet Publisert av Tore Wolden , 04.12.20

Logo

Visjonen gjenspeiler måler om at elevene våre skal ha trygge oppvekstvilkår som skaper røtter og tilhørighet, trygghet, samtidig som de blir selvstendige mennesker som kan utnytte sitt potensiale videre i livet.

Det er fire barneskoler og en ungdomsskole i Midtre Gauldal kommune

Vi jobber mye for å skape en enhetlig Midtre Gauldal-skole: Eleven skal ha det samme tilbudet og mulighetene samme hvilken skole de går på.

Slik ser prognosen for elevtallsutviklingen i de ulike skolene ut for de nærmeste årene

Grafikk

Alle elever har sitt eget læringsbrett eller lærings-PC

Skolene i Midtre Gauldal satser sterk på digitale læringsressurser. Alle elever har sitt eget læringsbrett eller lærings-PC med utvalgte læringsapper. Alle som arbeider i skolen har fått kompetanseheving i pedagogisk bruk av digitale ressurser i opplæringen. Målet for den digitale satsningen er økt kreativitet, engasjement, læringsglede, læringsutbytte, samarbeid og å øke elevenes digitale kompetanse.

"Inkluderende barnehage og skolemiljø"

Alle barnehagene og skolene i kommunen deltar i perioden 2020-2022 i den nasjonale satsningen "inkluderende barnehage og skolemiljø". Satsningen skal gi alle ansatte i skolene kompetanseheving innen tema som læringsmiljø, forebygging, avdekking og håndtering av mobbing, samt regelverk, ledelse og organisasjonsutvikling.

"Fagfornyelsen" skal gjøre fagene mer relevante for framtiden

Høsten 2020 ble det innført nye læreplaner i alle fag i grunnskolen. Målet med Fagfornyelsen er å gjøre fagene mer relevante for framtiden, og at de skal gi bedre læring og forståelse for elevene. Nye læreplaner stiller blant annet tydeligere og høyere krav til elevenes digitale kompetanse og dømmekraft.