Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2

For å styrke den strategiske ledelseskapasiteten i kommunen, helhetlig og for det enkelte tjenesteområde, sikre helhetlig og samordnet arbeid enhetene i mellom og for å klargjøre roller og ansvars-/oppgavefordeling i organisasjonen, har rådmannen besluttet å knytte til seg kommunalsjefer. Denne organisasjonsendringen skjer innenfor rammen av to-nivåmodellen.

Som et ledd i denne organisasjonsendringen søkes det etter

kommunalsjef oppvekst i 100 % fast stilling.

Tjenesteområdet oppvekst i Midtre Gauldal omfatter enhetene

  • Støren barnehage
  • Støren barneskole
  • Støren ungdomsskole – inklusive voksenopplæringen – som derved flyttes fra dagens enhet for Kultur, fritid og voksenopplæring
  • Soknedal oppvekstområde
  • Singsås oppvekstområde
  • Budal oppvekstområde

Kommunalsjefen har hovedansvar for å sikre og videreutvikle et bærekraftig tjenestetilbud. Kommunalsjefen skal sørge for samhandling, strategisk utvikling av tjenesteområdet, samt saksbehandling til politiske utvalg.

Kommunalsjefen rapporterer til rådmannen og inngår i rådmannens strategiske ledergruppe. Her vil kommunalsjefen delta i strategisk arbeid for hele organisasjonen.

Vi ser etter en entusiastisk leder som har evne til helhetlig og strategisk tenking, og du må like å jobbe med overordnet ledelse og utviklingsarbeid. Du synes helheten i kommunen er spennende, samtidig som du er opptatt av utvikling og driftseffektivitet innenfor tjenestene du har et særlig ansvar for. Du må ha lyst til å være med på å skape gode forutsetninger for at alle medarbeidere kan arbeide systematisk og målrettet til beste kommunens innbyggere. Du trives i samspillet mellom politikk og administrasjon.

Kjerneoppgaver

  • Saksbehandling for politiske utvalg og tilrettelegging for en god styringsdialog med de folkevalgte
  • Oppfølging og iverksetting av politiske vedtak
  • Påse at kommunen følger lover, forskrifter og regelverk, herunder avtaleverket
  • Aktiv deltakelse i arbeidet med utarbeiding av handlingsprogram med økonomiplan
  • Iverksette og følge opp mål- og resultatprosesser. Føre en aktiv styringsdialog med tett og nær oppfølging av enhetene i tråd med helhetlig styring
  • Kommunens representant i interkommunalt samarbeid innenfor aktuelle tjenesteområder
  • Utvikle kommunen i tråd med prinsipper for en lærende organisasjon. Fremme nytenkning og innovasjon gjennom motivasjon og kompetanseutvikling i organisasjonen.
  • Gjennomføre overordnede planprosesser som sikrer en helhetlig, langsiktig, strategisk og tverrfaglig utvikling av kommunen.
  • Sikre arenaer og rutiner for god informasjon og kommunikasjon
  • Sørge for utvikling av overordnet policy og nødvendig regelverk på sentrale områder.
  • Sørge for at enhetene drives i samsvar med relevante lover og forskrifter når det gjelder kvalitet, miljø og HMS, og at vesentlige arbeidsprosesser er dokumentert og vedlikeholdt i kommunens kvalitetssystem
  • Deltakelse i kommunens kriseledelse og oppfølging av beredskapsarbeidet ved enhetene
  • Utøve øvrige oppgaver som rådmannen beslutter

Kvalifikasjoner

Vi søker en samfunnsengasjert person med lederutdanning og ledererfaring, og som kan dokumentere oppnådde resultater som leder. For å sikre utfyllende kompetanse i rådmannens ledergruppe, samt helhet innenfor oppvekstsområdet, søkes det etter en person med skole- og barnehagefaglig kompetanse. På høgskole-/universitetsnivå. Det kreves god kunnskap om IKT som verktøy for styring og kommunikasjon. Juridisk og økonomisk forståelse er en forutsetning.

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn, pensjonsordning og fleksibel arbeidstidsordning
  • Muligheter for kompetanseutvikling
  • Lederstøtte og godt arbeidsmiljø
  • Mulighet for selvstendig arbeid

 

Lønn etter avtale.

Søknadsfrist: 20. august 2017.

Spørsmål om stillingen rettes til rådmann Knut Dukane, tlf.72403016/90801280 eller assisterende rådmann Bodil Brå Alsvik, tlf. 72403065/91311248.

Søknaden registreres elektronisk på kommunens nettside: www.midtre-gauldal.kommune.no.

Søknadsfrist

Søknadsskjema